Τρίτη 22 Μαΐου 2012

Η οικονομική κρίση προκαλή καραβάνια ανθρώπων στην ευρώπη


Γιάννα Παππά
η Οικονομολογος μας

Καλησπέρα Ιωάννα θέλω να μου πεις λίγα λόγια για σενα.
Καλησπέρα, μεγάλωσα στην Νέα Μάκρη Αττικής, έχω τελειώσει το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έχω κάνει μεταπτυχιακό στο Finance Accounting and Management στην Αγγλία στο Universtity of Brandford. Γνωρίζω 4 γλώσσες αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και ισπανικά. Αυτή την περίοδο δουλεύω στην εταιρεία European Medicines Agency στο Λονδίνο στο τμήμα πληρωμών των εργαζομένων όπου παράλληλα ασχολούμαι με χρηματοοικονομικές αναλύσεις.

Γνωρίζεις φυσικά για την οικονομική κρίση που περνάει η Ελλάδα, ποιά είναι η γνώμη σου;
Η Ελλάδα περνάει πάρα πολύ δύσκολα και θα περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι να επανέλθει σε φυσιολογικές καταστάσεις.

Ποιοι λόγοι πιστέυεις ότι είναι αυτοί που ωθούν τους νέους να στρέφονται στο εξωτερικό;
Σίγουρα είναι το γεγονός ότι η ανεργία έχει φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα, όπως και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, οπότε ψάχνουμε άλλες χώρες για να υλοποιήσουν τα σχεδιά τους. Επίσης, για τις σπουδές τους δίνουν καλύτερο επίπεδο μόρφωσης, δεν νιώθουν την ανασφάλεια που μπορεί να τους δημιουργήσει ένα Ελληνικό Πανεπιστήμιο.

Η ζώη στο λονδίνο πως είναι?
Το κλίμα που επικρατεί εδώ είναι πάρα πολύ καλό, υπάρχουν πάρα πολλοί Έλληνες όπου διασκεδάζουμε, καθώς υπάρχουν πολλές επιλογές στις εξόδους μας. Γενικά είναι μια προηγμένη κοινωνία χωρίς προβλήματα, όλα λειτουργούν ομαλά και το επίπεδο ζωής είναι πολύ υψηλό. Χαίρομαι που βρίσκομαι εδώ και έχω το δικό μου διαμέρισμα!

 Ποιός ήτανε ο λόγος που σε έκανε να φύγεις απο την ελλάδα;
Δούλευα και κατά τη διάρκεια του Πανεπιστημίου μου εδώ αλλά μετά ήταν δύσκολο να βρώ κάτι μόνιμο και γενικότερα ο μισθός ήταν πολύ χαμηλός, δεν υπήρχαν πολλές δυνατότητες ισάξιες των σπουδών μου και δεν ήμουν ικανοποιημένη από το κλίμα που υπήρχε, τόσο από το περιβάλλον εργασίας όσο και από τις άθλιες συνεντεύξεις των ανωτέρων.

Ποιά είναι η συμπεριφορά των ξένων προϊσταμένων σε σχέση με της Ελλάδας;
Σίγουρα το Management  είναι διαφορετικό εκεί, υπάρχει μια στήριξη και φιλική αντιμετώπιση από του ανωτέρους. Για παράδειγμα, όταν τα Χριστούγγενα πήραμε άδεια, ήρθε η ανώτερη προϊσταμένη και μου ευχήθηκε προσωπικά Καλά Χριστούγγενα με χειραψία, κάτι που δεν το βλέπεις εδώ στην Ελλάδα.

Σκέφτεσαι να μείνεις για πάντα στο Λονδίνο;
Δεν ξέρω ακόμα, η κάθε επιλογή έχει τα αρνητικά της και τα θετικά της.  Αρνητικά είναι ότι δεν έχω την οικογένεια μου κοντά μου και την σχέση μου, μου λείπουν οι φίλοι μου, ο καιρός στην Ελλάδα, η θάλασσα μας. Θετικά είναι ότι έχω ανεξαρτητοποιηθεί, έχω τα δικά μου χρήματα, και δουλεύω σε μια εταιρεία που μου αρέσει.

Επικρατεί το αίσθημα του φόβου εκεί;
Δεν έχω βιώσει καθόλου το αίσθημα του φόβου εδώ που μένω, νιώθω προστατευμένη από παντού.

Ποιά είναι η γνώμη σου για τους φοιτητές που βρίσκονται εδώ και δεν έχουν φύγει?
Πιστεύω πως το πανεπιστήμιο στην Ελλάδα είναι πολύ καλό και αξίζει να τελειώσεις εδώ τις σπουδές σου. Μετά, ας ανοίξουν τα φτερά τους που θα είναι σε μια μεγαλύτερη ηλικία και πιο συνειδητοποιημένοι για το τι θέλουν τελικά να κάνουν, γιατί βλέπω παιδιά τα οποία είναι 18 χρονών έρχονται στο Λονδίνο, το μετανιώνουν και φεύγουν.



Μιχάλης Ανδρονίκου
το Τραπεζικό Στέλεχος

Καλησπέρα Μιχάλη θέλω να μου πεις λίγα λόγια για σενα.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Κύπρο και μετακόμισα στην Αθήνα για τις σπουδές μου σε Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο. Εκεί τελείωσα Business Administration και αργότερα το MBA. Λίγο πριν τελειώσω το μεταπτυχιακό μου βρήκα και την πρώτη μου δουλειά στο αντικείμενο μου σε θυγατρική εταιρεία ενός μεγάλου Ελληνικού Τραπεζικού Ομίλου. Τα τελευταία χρόνια η αλματώδης ανάπτυξη που παρουσίαζε ο Τραπεζικός κλάδος με βοήθησε να μετακινηθώ σε ένα μικρότερο Τραπεζικό Όμιλο ο οποίος μου προσέφερε σημαντικά υψηλότερες αποδοχές.

Γνωρίζεις φυσικά για την οικονομική κρίση που περνάει η Ελλάδα, ποια η γνώμη σου;
Η Ελλάδα βρίσκεται σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση την οποία προκάλεσε η κακοδιαχείριση των πολιτικών αλλά και η τεράστια πιστωτική ανάπτυξη που έφεραν οι Τράπεζες άρα τη γνωρίσω πολύ καλά. Αναγκαστικά τώρα όλος ο κόσμος καταδικάστηκε σε μια μακροχρόνια ταλαιπωρία μέχρι να καταφέρει η χώρα να ορθοποδήσει.

Ποιοι λόγοι πιστέυεις ότι είναι αυτοί που ωθούν τους νέους να στρέφονται στο εξωτερικό;
Οι νέοι ανγκάζονται να φύγουν στο εξωτερικό για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν τα καλύτερα τους χρόνια όσο εποικοδομητικά γίνεται για να φτιάξουν ή να καλυτερέυσουν τη ζωή τους. Το βιοποριστικό είναι ο πρώτος λόγος αλλά και η επαγγελματική εξέλιξη για κάποιους ανθρώπους είναι σημαντική.

Πόσο εύκολο είναι να μεταναστεύσεις σήμερα;
Η μετανάστευση σήμερα δεν είναι όπως ήταν στις δεκαετίες του 60 και του 70 καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση στην οποία ανήκουμε σου προσφέρει ευκαιρίες και ευκολίες σα να είσαι στη χώρα σου.
 Ακόμα, οι μετακινήσεις προς και από την Ελλάδα είναι πολύ πιο εύκολες και οικονομικές απ’ ότι ήταν στο παρελθόν που μπορείς να είσαι πολύ συχνά στο σπίτι σου. Για μένα ήταν ακόμα καλύτερα καθώς η Κύπρος αποτελεί έμμεσα ένα κομμάτι της Ελλάδας

Ποιός ήτανε ο λόγος που σε έκανε να φύγεις απο την Κύπρο;
Η μετακίνηση μου σε μια μεγαλύτερη πόλη / χώρα μου έδινε πολύ περισσότερες ευκαιρίες από αυτές που θα είχα αν επέστρεφα στο νησί. Αυτό βέβαια σήμερα παραμένει ένα ερωτηματικό γιατί η κατάσταση που ζούμε ανατρέπει τα πλάνα που κάναμε στο παρελθόν.

Μήπως είναι η ώρα να γυρίσεις πίσω στην Κύπρο σήμερα;
Η Κύπρος αν καταφέρει να στηρίξει τις Κυπριακές Τράπεζες οι οποίες επηρεάστηκαν από την Ελληνική κρίση τότε θα αποδείξει ότι έχει μια γερή οικονομία με προοπτικές ανάπτυξης. Τότε ίσως να ήταν μια καλή ευκαιρία να γυρίσω πίσω. Στην πραγματικότητα βέβαια είναι πιο δύσκολο να το αποφασίσεις όταν έχεις ακολουθήσει ένα συγκεκριμένο τρόπο ζωής σε μια μεγαλούπολη. Σίγουρα όμως κάτω από πιο δύσκολες συνθήκες όλα είναι πιθανά.

Σκέφτεσε να μετακομίσεις πιο... Ευρωπαϊκά;
Η Ευρώπη μου αρέσει πολύ και θα μου άρεσε να ζήσω κάπου στην Κεντρική ή Δυτική Ευρώπη. Και πάλι όμως θεωρώ ότι είναι μια απόφαση που θα την πάρω αν η κατάσταση φτάσει στο απροχώρητο.

Θεωρείς πως ακόμα δεν έχει φτάσει το απροχώρητο;
Δυστυχώς είμαι σίγουρος πως ακόμα δεν έχουμε φτάσει στον «πάτο». Επειδή δουλέυω στο συγκεκριμένο χώρο θεωρώ πως ακόμα δεν έχει αλλάξει τίποτα στις τράπεζες για να πούμε ότι ξεκινάμε την ανάπτυξη. Υπάρχει δρόμος ακόμα και είναι κατηφορικός. Η Ελλάδα όμως δεν θα χαθεί από το χάρτη. Έχει αρκετούς πόρους που αν τους εκμεταλλευτεί σωστά έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να οδηγηθεί σε ανάπτυξη και να αποζημιώσει το λαό της.

Κωνσταντίνα Πετρίδου
η Διπλωμάτης

Καλησπέρα Κωνσταντίνα, θέλω να μου πεις λίγα λόγια για σενα.
Γεννήθηκα στην Αθήνα και τελείωσα Τουρκολογία. Το μεταπτυχιακό μου σε Ευρωπαϊκες και Πολιτικές επιστήμες με βοήθησε να αποκτήσω μια θέση ως διπλωματικός ακόλουθος στο Υπουργείο Εξωτερικών. Σήμερα είμαι αποσπασμένη στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδας στις Βρυξέλλες.

Γνωρίζεις φυσικά για την οικονομική κρίση που περνάει η Ελλάδα, ποια η γνώμη σου?
Αν και δεν τη ζω καθημερινά, τη γνωρίζω την κατάσταση η οποία έχει επηρεάσει σε ένα βαθμό και τη δική μου ζωή τόσο προσωπικά τόσο και επαγγελματικά. Είναι μια δύσκολη κατάσταση η οποία χρειάζεται συνολική προσπάθεια και κατανόηση από όλους τους Έλληνες για να βγούμε αλώβητοι από αυτή την κατάσταση.

Ποιοι λόγοι πιστέυεις ότι είναι αυτή που ωθούν τους νέους να στρέφονται στο εξωτερικό?
Οι νέοι φεύγουν για να μπορέσουν να αποκατασταθούν οικονομικά χωρίς να χάσουν τα καλύτερα τους χρόνια σε ένα δύσκολο περιβάλλον χωρίς ευκαιρίες. Στο εξωτερικό μπορούν να ζήσουν πολύ καλύτερα και να εξελιχθούν πιο δίκαια και αξιοκρατικά κάτι που δεν γινόταν ακόμα και στις καλές εποχές στη χώρα μας.

Πόσο εύκολο είναι να μεταναστεύσεις σήμερα;
Θεωρώ πως δεν ειναι δύσκολο να μεταναστεύσεις αν το πάρεις απόφαση. Δυστυχώς ή ευτυχώς λόγοι υπάρχουν αρκετοί στις μέρες μας και αντίστοιχα υπάρχουν και ευκαιρίες στο εξωτερικό.

Ποιός ήτανε ο λόγος που σε έκανε να φύγεις απο την Ελλάδα?
Η αλήθεια είναι πως δεν έφυγα λόγω της οικονομικής κρισης γιατί ως ακόλουθος θα έφευγα ούτως ή άλλως. Απλώς συνέπεσε να είναι την περίοδο που η χώρα βυθίζεται.

Τώρα που ζεις στην πρωτεύουσα της Ευρώπης πως βλέπεις την επιστροφή σου στην Ελλάδα;
Σε 2 χρόνια θα πρέπει να γυρίσω πίσω καθώς τελειώνει η θητεία μου στην Ευρώπη. Αυτό με προβληματίζει ιδιαίτερα καθώς οι σημαντικές μειώσεις στις αποδοχές μας και οι ανάκληση των επιδομάτων δημιουργεί αρκετά προβλήματα. Η επιστροφή μου στην Αθήνα με τρομάζει λίγο...

Σκέφτεσε να παραμείνεις στην Ευρώπη;
Αν μπορέσω θα ζητήσω να συνεχίσω για ακόμα μια τετραετία σε κάποια Πρεσβεία της Ελλάδας στο εξωτερικό. Αν όχι, σκεύτομαι ακόμα να και να διεκδηκίσω μια μόνιμη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση στις Βρυξέλλες, τη Χάγη ή το Στρασβούργο. Η ζωή στην Ευρώπη είναι διαφορετική αν και της λείπει ο Ελληνικός Ήλιος!

Πόσο σύντομα πιστεύεις πως θα ξεπεράσουμε τις δυσκολίες;
Με αυτά που ακούω στις Βρυξέλλες και αυτά που λέγονται στην Ελλάδα και παράλληλα γνωρίζοντας τον τρόπο που λειτουργούν οι Έλληνες θεωρώ πως υπάρχει δρόμος ακόμα. Από την άλλη θεωρώ πως οι Έλληνες έχουν απίστευτες ικανότητες και θέληση που αμα το πάρουν σοβαρά απόφαση και αφήσουν τα προβλήματα στην άκρη, θα φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα πιο γρήγορα.






Αλέξανδρος Βασιλέας
ο Ιπτάμενος Φροντιστής


Καλησπέρα Αλέξανδρε, θέλω να μου πεις λίγα λόγια για σενα.
Είμαι 37 χρόνων γεννήθηκα στη Γερμανία και τα πρώτα μου χρόνια τα έζησα εκει, γύρισα με την οικογένεια μου στην Κρήτη όταν ήμουν 10 ετών μιας και οι γονείς μου μετά από αρκετά χρόνια στο εξωτερικό, εργαζόμενοι σκληρά θέλησαν να επιστρέψουν στην πατρίδα και να αξιοποιήσουν τα χρήματα που αποταμιεύσαν στη Γερμανία.
Τελείωσα το σχολείο στην Κρήτη, πέρασα σε μια σχολή τουριστικών επιχειρήσεων, και στη συνέχεια πήγα στρατό. Μετά το στρατό δούλεψα 2 χρονια σε ξενοδοχεία και έπειτα μπήκα στον αεροπορικό χώρο ως ιπτάμενος φροντιστής. Αυτή τη στιγμή είμαι Cabin Crew Manager στην αεροπορική εταιρία easy jet.

Πως ασχολήθηκες με αυτό το αντικείμενο;
Μπήκα σε μια αεροπορική εταιρεία με βάση την Κρήτη και έπειτα άλλαξα διάφορες εταιρείες για λόγους κυρίως των εταιρειών που άλλοτε έκλειναν γιατί δεν πήγαιναν καλά οικονομικά, ή σε άλλες περιπτώσεις ήμουν εποχικός οπότε μετά το τέλος της 3ης σύμβασης δε μας ανανέωναν για να μην αποκτήσουμε δικαιώματα μονιμότητας.
Ξεκίνησα με τον τίτλο του ιπτάμενου φροντιστή και εξελίχθηκα στις διάφορες εταιρείες σε προϊστάμενο καμπίνας επιβατών, εκπαιδευτή, και ελεγκτή πληρωμάτων.

Θέλω να μου πείς ποιά ήτανε η καλύτερη αεροπορική εταιρεία που είχες δουλέψει και για τα λεφτά που είχες χάσει από την Olypmic Airways.

Η καλύτερη εταιρεία είναι αυτή που είμαι τώρα, η easy jet γιατί είναι μια εταιρεία που σέβεται τον εργαζόμενο, δεν είναι ο κάθε εργαζόμενος απλά ένας αριθμός. Τα οικονομικά μου είναι πολύ καλά, δεν έχω ποτέ καθυστερήσεις στο μισθό μου, και υπάρχουν πάντα προοπτικές εξέλιξης.
Από τις προηγούμενες εταιρείες υπήρξαν κάποιες φορές δυσκολίες συνεννόησης γιατί η νοοτροπία στην Ελλάδα είναι ότι ο προϊστάμενος έχει πάντα δίκιο, γιατί στις διαδικασίες προαγωγής πολλές φορές δεν υπάρχει αξιοκρατία και κυρίως είχα πολλά θέματα με τα οικονομικά που άλλες φορές ήταν λιγότερα από τα αναμενόμενα, και άλλες δεν μας πλήρωναν καθόλου ενώ έπρεπε να εργαζόμαστε κανονικά... Αποτέλεσμα αυτού ήταν να φύγω απο την τελευταία εταιρεία χρωστόντας μου γύρω στα €10.000 τα οποία διεκδικώ ακόμη και σήμερα δικαστικά... Από τα λεγόμενα δικηγόρων είναι πολύ δύσκολο να τα πάρουμε μιας και η εταιρεία αυτή δεν έχει περιουσιακά στοιχεία πλέον και έτσι ακόμη και μετά από εκποίηση περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας δεν θα βρισκόντουσαν χρήματα για να μας ξεπληρώσουν... Και μιλάμε πάντα για μια κρατική εταιρεία!!!

Μιας και δεν βρίσκεσαι εδώ θέλω να μου πείς λίγα λόγια για την Οικονομική κρίση που υπάρχει στην Ελλάδα
Δυστυχώς η κατάσταση στην Ελλάδα είναι δραματική. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν το σκέφτομαι καν να επιστρέψω πίσω. Εδώ έχω τακτοποιηθεί, είμαι πολύ καλά στη δουλειά μου, μένω σε ένα κράτος πρόνοιας και αισθάνομαι ασφαλής ακόμη και αν συμβούν κακοτυχίες. Τη δραματική κατάσταση στην Ελλάδα όμως τη βιώνω μέσω των φίλων και συγγενών μου που επικοινωνώ και δεν κρίνω πως ανησυχώ για το μέλλον τους. Είναι αγαπημένοι μου άνθρωποι και σκέφτομαι ακόμη και να τους καλέσω εδώ αν η κατάσταση δεν διορθωθεί. Εδώ που είμαστε οι Έλληνες του εξωτερικού δεν ξεχνάμε την Ελλάδα μας και μας στεναχωρεί πολυ η όλη κατάσταση. Κάνουμε ότι μπορούμε για να βοηθήσουμε με διάφορους τρόπους, προσπαθούμε να βοηθήσουμε τους νεοφερμένους Έλληνες εδώ με τα πρώτα τους βήματα στο εξωτερικό, μέχρι που κάναμε και διαδηλώσεις στο κέντρο της πόλης για να διαμαρτυρηθούμε για την κατάσταση στην Ελλάδα και τους πολιτικούς που μας κυβερνούν, αλλα και για να ενημερώσουμε τον εδώ κόσμο για την πραγματικότητα ώστε να μην μείνουν στις διαστρευλωμένες απόψεις που τα μέσα μαζικής επικοινωνίας προσπαθούν κάποιες φορές εδώ να περάσουν για την Ελλάδα και τους Έλληνες.

Αλέξανδρε γιατί έφυγες απο την πατρίδα σου την Κρήτη;
Ο λόγος ηταν καθαρά εργασιακός και οικονομικός. Όταν είδα ότι δεν υπήρχε τρόπος να πας μπροστά στη Ελλάδα και να συνεχίσεις να έχεις ένα ανθρώπινο βιωτικό επίπεδο, έψαξα για εξωτερικό. Τους τελευταίους 5 μήνες πριν φύγω από Ελλάδα δεν είχα πληρωθεί κάν για τη δουλεια μου, φίλοι και οικογένεια με βοηθούσαν ακόμη και για το καθημερινό μου φαγητό. Έβλεπα ότι δεν είναι ζωη αυτή για ένα νεο άνθρωπο και έτσι έκανα αιτήσεις στο εξωτερικό περιμένοντας να φύγω για κάτι καλύτερο.

Στο εξωτερικό υπάρχουν ευκερίες τελικά?
Στο εξωτερικό υπάρχει αξιοκρατία. Δεν βασίζεται κανένας στο ποιους γνωρίζει αλλά στον αν έχει τα προσόντα. Δεν έχει την νοοτροπία του αργόσχολου εδώ. Ο καθένας εργάζεται με ήθος και συνέπεια γιατί διαφορετικά ίσως χάσει και τη δουλειά του. Δεν υπάρχει αυτή η νοοτροπία της πελατειακής σχέσης. Χρειάζεται συνέπεια και προσπάθεια, δε χαρίζεται τίποτα. Αν κάποιος έχει όρεξη για δουλεια και εντιμότητα τότε σίγουρα δε θα χαθεί εδω. Δουλειές υπάρχουν πάντα και μάλιστα με σωστές συνθήκες χωρίς εκμετάλλευση.

Τα χρήματα είναι καλύτερα σε αυτήν την αεροπορική, τα βγαζεις πέρα;
Τα χρήματα είναι πολύ καλά και ξέρεις ότι όσο περισσότερο δουλεύεις τόσα περισσότερα κερδίζεις. Δικό μου σπίτι δεν έχω αγοράσει ακόμη αλλά βλέπω ότι είναι ισως μια ευκαιρία τώρα μιας και εδω που ζω είναι ακόμη χαμηλές οι τιμές για αγορά. Το σκέφτομαι για το μέλλον. Ρομαντικός όπως είμαι όμως πάντα σκέφτομαι ότι κάποια στιγμή τα πράγματα ίσως φτιάξουν στην Ελλάδα οπότε ίσως και να μπορούσα να γυρίσω πίσω. Πάντα υπάρχει αυτή η επιθυμία. Πάντα όμως υπερέχει η λογική και αυτή η λογική λέει ότι δεν έχει νόημα να γυρίσω κάπου που ίσως θα ήμουν δυστυχισμένος.

Πως είναι η ζωή σου στην Γερμανία?
Ζω σε μια καταπράσινη περιοχή, χωρίς πολλή κίνηση και θόρυβο. Το περίεργο είναι ότι ακόμη και στο κέντρο να πάω οι ρυθμοί είναι χαλαροί χωρίς κορναρίσματα και ανθρώπους να φωνάζουν συνεχώς. Εδώ ο συμπολίτης σου σέβεται τα δικαιώματα σου, προσπαθούν ομαδικά για την καθαριότητα και τις ομαλές συνθήκες ζωής. Υπάρχει μια ομαδικότητα και ακολουθώντας τους κανόνες, ζει κανείς εδω με μεγάλυτερη ηρεμία χώρις στρες και άγχος.

Όπως σε κάθε μεγάλη πόλη φυσικά υπάρχουν και εξαιρέσεις. Κάποιες φορές ακούς για εγκληματίκες πράξεις όμως ευτυχώς όχι συχνα. Δεν έχω φοβηθεί ποτέ να κυκλοφόρησω έξω ακόμη και πολύ αργά και σε διάφορα μέρη της πόλης μου.

Η πολιτική της χώρας σε τι κατάσταση βρίσκεσαι; Θα γυρίσεις να ψηφίσεις στην Ελλάδα;
Ευτυχώς λόγω δουλειάς μπορώ να κατέβω για να ψηφίσω και θα το κάνω. Θα το κάνω για να βοηθήσω αυτούς που έμειναν πίσω στην πατρίδα μου και πρέπει να ανταπεξέλθουν με τα δύσκολα. Θα το κάνω για να πω ότι βοήθησα να μην βγει ξανά κανείς από αυτούς που μας έφτασαν σε αυτό το επίπεδο. Θα το κάνω γιατί θέλω επιτέλους κάτι να αλλάξει. Θα το κάνω γιατί ακόμη και μακρυά που είμαι σκέφτομαι το μέλλον της πατρίδας μου.
Αποφεύγω να παρακολουθώ πολιτικές ειδήσεις στα κανάλια γιατί και εδώ δυστυχώς οι ειδήσεις είναι κατευθυνόμενες. Ευτυχώς υπάρχουν και λαμπρές εξαιρέσεις από ανθρώπους της πολιτικής που αναγνωρίζουν ότι στην κατάσταση που έχει περιέλθει η Ελλάδα το φταίξιμο δεν είναι του λαού αλλά της κακοδιαχείρισης χρόνων.






Έρικα Πρεζεράκου
η αθλήτρια
«Η χώρα αυτή τη στιγμή περνάει ένα μεγάλο σόκ, προσπαθώ να το αντιμετωπίσω όλο αυτό σαν μύηση. Δεν ξέρω ακόμα τι θα γίνει σε επίπεδο δύναμης για τους ανθρώπους και στον πολιτικό τομέα βέβαια. Όμως θα γίνουμε πιο συνειδητοποιημένοι άνθρωποι γιατί κάποια πράγματα τα είχαμε δεδομένα. Δεν έχω σκευτεί ποτέ να μεταναστεύσω, παρόλα αυτά έχω τη ζωή μου εδώ και την επιχείρηση που έχω στήσει και προσπαθώ να το προωθήσω. Αν τα πράγματα όμως δεν πάνε καλά, τότε θα φύγω.»






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου